Forum

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Albert Roelofs & Grietje Bartelds

Albert Roelofs & Grietje Bartelds 8 maanden 1 week geleden #6907

• Eppe
  • Eppe's Profielfoto
  • Afwezig
  • junior
Ik heb de originele Etstoelakte bekeken; die 3 kinderen uit het eerste huwelijk (erfgenamen van AR en DG) staan tegenover hun oom Jan Hoff als hoofdmomber (broer van Deeltien Geerts) over de gang van zaken. Er wordt verwezen naar een inventaris van 1716 (!) en Jan vindt dat hij en zijn zusters het goed gedaan hebben. Er wordt door de tegenpartij gemeld dat bij de momberrekeningen geen fouten zijn gemaakt etc. iets over pandkering en pandeisers ..

gezien verwijzing naar inventaris van 1716 mag je er m.i. vanuit gaan dat er sowieso een tweede huwelijk heeft plaatsgevonden. de naam van de tweede vrouw is hier niet van belang en wordt ook niet genoemd.

waarom 1738, ws bij het onlangs overlijden van hun vader zoals je stelt. alhoewel nog genoemd in 1742, maar dat zullen ook zijn erfgenamen zijn.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Albert Roelofs & Grietje Bartelds 8 maanden 1 week geleden #6908

• Margaret
  • Margaret's Profielfoto
  • Afwezig
  • expert
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik heb bij de familie van Albert Roelofs & Grietje Bartelts geen Deentijen (of zo) gevonden. Dit maakt het inderdaad aannemelijk dat Dieltijen (1715, 1720) vernoemd is naar Albert's vermoedelijk vorige vrouw Dieltijen Geerts Hofs (1677).

Albert Roelofs & Grietje Bartelds 8 maanden 1 week geleden #6909

• Margaret
  • Margaret's Profielfoto
  • Afwezig
  • expert
  • Ontvangen bedankjes 4
Geweldig, dank je wel.

Jan Hof geb. te Wittelte
ged. 11-01-1682 Diever

de zussen:

Marreijen geb te Wittelte
ged. 01-01-1676 te Diever

Grietijen geb te Wittelte
ged. 21-09-1679 te Diever

Hun zus Dieltijen Geerts Hof zal ca 1715 overleden zijn schat ik.

Dit zijn de 4 kinderen van Geert Hofs & Grietijen Gerreke.

Nu heb ik in mijn bestand een voorouder Anne Gerrekes X Hindrickijen NN.
Anne is een zoon van Gerreke NN & Marrechijen NN.
Deze Anne had een zus Dieltijen Gerrekes.
Dit paar kreeg minstens 7 kinderen (allen geboren te Wapse) en de 3e was een Dieltijen Annes(1686) !!!
M.a.w. deze Anne Gerrekes moet wel verwant zijn aan bovengenoemde Grietijen Gerreke. Deze Grieijen Gerreke heeft als oudste dochter een Marreijen!
Die akte van 1738/39 is misschien gemaakt na het overlijden van Grietje Bartelts, niet van Albert zoals je al aangeeft want die werd nog genoemd in 1742.
Laast bewerkt: 8 maanden 1 week geleden door Margaret.

Albert Roelofs & Grietje Bartelds 8 maanden 1 week geleden #6910

• Eppe
  • Eppe's Profielfoto
  • Afwezig
  • junior
Gerke Annes vermeld 1654-1694 te Wapse. Over zijn 2, 3 of zelfs 4 vrouwen is niet veel bekend. Zijn 1e vrouw is ws een dochter (Deeltje?) van Geert Alers gezien 2 vernoemingen later. Uit dit huwelijk ws Hilligje, Grietje en Anne.
In totaal heb ik 12 kinderen van Gerke Annes, ervan uitgaande dat het om 1 en dezelfde persoon gaat. Hij was ws ook met een Hof(man)-dochter getrouwd geweest.
Ik heb geen Marrigje als vrouw kunnen vinden. Ook geen stammoeder Deeltje alhoewel bij de familie van Geert Alers komt deze naam voor. dus ws is zijn eerste vrouw een Deeltje

in 1689 zit Roelof Simons naast Anne Gerkes. Gezien zoon Simon Gerkes van 1676, is GA wellicht ook met een zus (Jantje?) van Roelof getrouwd geweest. geen stamvader Simon gevonden in Wapse. wellicht Simon Roelofs die ik in Meppel vond?
Laast bewerkt: 8 maanden 1 week geleden door Eppe.

Albert Roelofs & Grietje Bartelds 8 maanden 1 week geleden #6911

• Eppe
  • Eppe's Profielfoto
  • Afwezig
  • junior
ws is zijn 3/4e vrouw een Annigje. Misschien een dochter van Wolter Roelof Lammers? net als Geert Alers een grote boer. GA heeft via zijn huwelijken zijn bezit vergroot.

Albert Roelofs & Grietje Bartelds 8 maanden 1 dag geleden #6914

• Margaret
  • Margaret's Profielfoto
  • Afwezig
  • expert
  • Ontvangen bedankjes 4
Dag Eppe,

Wie bedoel je met Gerke Annes ? De vader van Anne Gerrekes die Hindrickijen getrouwd was?? En waar staat hij vermeld? Waar heb je dat gevonden dat Gerke meerdere vrouwen zou hebben gehad? Wel interessant, dat verklaart ook het aantal kinderen.

Bedankt weer voor je info.

Margaret
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tiijd voor maken pagina: 0.308 seconden
Gemaakt door Kunena