Forum

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Familie Muskee

Familie Muskee 1 jaar 4 maanden geleden #2514

• janneke
  • janneke's Profielfoto
  • Afwezig
  • beginner
Hoi Margaret,

Hartelijk dank voor de begraafdatum van Metjen Hendriks. Had ik nog niet gevonden..

De Jan Flips en Aaltjen Hendrix waar je over schrijft, zijn inderdaad niet de ouders waar we het over hebben. Ze laten 27 februari 1706 een zoon dopen, genaamd Aiele. Onze Jan Philippus laat eveneens een zoon dopen in februari 1706 genaamd Hendrik.. Lijkt me stug dat twee kinderen met twee verschillende moeders en een vader in dezelfde maand gedoopt worden.

Je zult de doopdatum van Derkje Outen al wel gevonden hebben:
10 mei 1716 als Deernke, ouders Oute Derks en Elsien Everts.

Jammer dat de dtb boeken van voor die tijd niet bewaard zijn gebleven. Misschien is er meer te vinden in de Schulteboeken, maar die moet ik nog doorbladeren.

Groeten van Janneke
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Familie Muskee 1 jaar 4 maanden geleden #2516

• Margaret
  • Margaret's Profielfoto
  • Afwezig
  • expert
  • Ontvangen bedankjes 4
Ja, de doopdatum van Derkjen Outen had ik al. Alleen haar trouwen en overlijden niet. Maar bedankt natuurlijk.

Wat opvalt aan de vermoedelijke ouders van Grietje Jans is dat ze trouwen in 1696 te Hoogeveen, en pas vanaf 1706 het dopen van hun kinderen te vinden is. Het lijkt me sterk dat er elders gedoopt werd, ik denk eerder dat het slecht geregistreerd werd of dat het verloren is gegaan.

Hetzelfde kan het geval zijn met de ouders van Harm Arents (Muski), alhoewel ik nog geen dopen van hun kinderen heb gezien.

Ik vond wel dat Arent Jans de Boer/Bour in 1692, 1693 en 1694 belasting betaalde te Hoogeveen. Hij woonde dus voor zijn huwelijk al in Hoogeveen lijkt mij.

Verder is er de weduwe van Herman de Bour die in 1692 te Hoogeveen belasting betaalde.
Zou Herman een broer van Arent Jans de Bour kunnen zijn? Want Harm Arents Muski kan naar hem vernoemd zijn.

Ook vond ik ene Harm Jans Arents uit Roswinkel die in 1742 belasting betaalde. Geen idee of het ergens past.

Margaret

Familie Muskee 1 jaar 4 maanden geleden #2519

• janneke
  • janneke's Profielfoto
  • Afwezig
  • beginner
Herman de Bour had ik nog niet gevonden.
De weduwe van Herman de Bour betaalt in 1692 te Hoogeveen belasting. De vader van Arent is het niet, dat is een Jan.
Het zou dus heel goed een broer kunnen zijn en de mogelijkheid bestaat inderdaad dat Harm naar hem vernoemd is. Zodra ik wat tijd heb, zal ik de archieven nog eens doorpluizen. Er zal nog wel het een en ander te vinden zijn.

Ik heb ook nog gezocht naar meer info over Oute Dercks en Elsien Everts, maar meer dan jij al gevonden hebt, is niet zomaar op internet te vinden.

Groetjes van Janneke

Familie Muskee 1 jaar 4 maanden geleden #2521

• Margaret
  • Margaret's Profielfoto
  • Afwezig
  • expert
  • Ontvangen bedankjes 4
Er is een dopen op 01-01-1702 te Hoogeveen van Hi... kind van .rent de Bour & Lijzabet Alberts.

Tevens 14-11-1706 te Hoogeveen Geesien dt v A.Jans Boer & Leentien Albers.

Arent Jans Boer & Helena Lysbeth Alberts trouwden in 1694 te Hoogeveen.
Bovenstaande zijn 2 kinderen uit dit huwelijk.

Van Derkjen Outen is weinig te vinden inderdaad. Maar dat hoeft ook niet echt voor mij want het betreft hier geen voorouders van me.
Derkje was getrouwd met een Entvogel, en hij is wel mijn voorouder.

Margaret

Familie Muskee 1 jaar 4 maanden geleden #2526

• janneke
  • janneke's Profielfoto
  • Afwezig
  • beginner
Hartelijk dank voor alle gegevens, Margaret. De afgelopen dagen heb ik gekeken of ik nog meer kon vinden, maar dat is me niet gelukt. Misschien in de toekomst. Er wordt zoveel weer op internet gezet.

Het beste in dit nieuwe jaar.

Groeten van Janneke
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tiijd voor maken pagina: 0.143 seconden
Gemaakt door Kunena